zondag 23 maart 2014

Twee nieuwe starters

 
Na mijn (tijdelijk) afgewerkte geboortelap, vind ik het tijd om eens iets nieuws te starten.
De 'Rhapsody in Bleu' lag al een tijdje in mijn voorraaddoos te roepen : 'Neem mij'.
 
Hoewel ik na mijn 'naaikamertje' er wel eventjes genoeg van had om op linnen te werken, heb ik toch al mijn moed bij elkaar geraapt en eraan begonnen.
En ik moet zeggen, het valt vééééél beter mee dan het linnen.
Deze stof is 'evenweaven' en dus veel gelijkmatiger dan het linnen van de naaikamer.
 
Het eerste hoekje staat er al op.
Je zou het niet zeggen, maar dit was toch al een uurtje of twee werk.
Zoals jullie kunnen zien, maak ik de 'Rhapsody in Bleu' helemaal niet in het blauw, maar in het rood.
Dus heb ik hem ook maar 'Rhapsody in Red' gedoopt ;-) 
 
 
En dan mijn tweede start.
Zoals jullie wel weten, is het eerste kleinkind op komst.
Hét goeie excuus om een patchwork dekentje te maken.
Dit zijn de stofjes die ik daarvoor uitgezocht heb.
Lief hé ;-)
 

16 opmerkingen:

  1. O, die nieuwe borduurstart is zo mooi. Rhapsody is echt een mooi patroon. Ik denk dat het erg leuk is om te borduren. Dus veel succes en plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super mooie borduurtjes
    en schitterende stofjes
    dat zal zeker allemaal weer prachtig worden
    lieve groetjes van Josee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie start van weer een mooi project. En je stofjes zijn superlief, dat wordt een heel mooi quiltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een heel mooi patroon, succes ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi patroon en jij gaat wel snel hé ;-)
    Die stofjes zijn oh zo schattig! Proficiat met je naderend grootmoederschap, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie projecten, en o wat fijn, jullie eerste kleinkind op komst. Ik heb voor alle kleinkinderen een kraammand gemaakt, en een schilderij geborduurd.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben benieuwd naar je vorderingen van je nieuwe werk. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je gestart met een schitterend patroon. En dan nog in rood, helemaal super. Ik ben benieuwd naar je dekentje, maar gezien de kleurtjes komt het helemaal goed! Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je aanstaand oma-schap! Ik vind het altijd extra leuk als ik iets aan het maken ben voor iemand die dichtbij me staat, en het lijkt me voor jou helemaal speciaal om een dekentje te maken voor je aanstaand kleinkind! En ook al heb je pas een stukje af, ben al benieuwd naar het eindresultaat van "Rhapsody". Het voorbeeld ziet er in ieder geval super uit! Liefs, Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig patroon, een mooi begin, veel borduur plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, das ist ja wieder ein Wahnsinnsprojekt, ganz schön viel Arbeit, sieht aber toll aus. Herzlichen Glückwunsch zum kommenden Enkelkind.
    Liebe Grüße, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello Tania,

    two wonderful new project. The pattern Rhapsody in blue looks great.

    Greetings, Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I love evenweave & wouldn't touch linen! Glad you like it too... Great new starts, can't wait to see more :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ohhh dat zijn mooie borduurwerken!!!! ik vind het blauw heel mooi maar ben ook weg van het rood....Kleinkind????wow!!! jonge oma dan!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel erg bedankt om een berichtje na te laten.