vrijdag 18 april 2014

Het zonnetje schijnt dus...


 
Gisteren had ik voor de eerste keer dit jaar kans om in de tuin in het zonnetje te borduren.
Mensen die mijn blog al wat langer volgen, weten dat het dan de beurt is aan de Mild Menagerie.
 
Door de zwarte Aida stof van 16ct, kan ik echt enkel maar in het echte daglicht hieraan borduren.
Anders borduur ik aan onze eettafel, onder een daglichtlamp, maar zelfs die is niet goed genoeg om op de fijne zwarte stof te werken.
 
Ik ben dus al wel een paar jaar bezig aan dit werk.
Als het na de winter terug uit de kast komt, is dit voor mij de start van het zomerseizoen.
Het leuke is, dat je telkens weer blij bent dat je hieraan kan verder werken en dat het zo zeker niet gaat vervelen!
 
We hebben er ook sinds vorige zondag een siamees bij.
 
 
Dus, net als in de Mild Menagerie hebben we er nu vier.
Al moet ik zeggen, dat de sfeer tussen de poezen momenteel niet erg 'mild' is ;-)
Maar dat betert wel, op een kleine week tijd merk je al dat het dikke vriendjes gaan worden.
 
 

17 opmerkingen:

  1. Het blijft een schitterend werk, en het zijn ook de mooiste katten. Mijn ouders hebben er ook een en die is zo anders dan andere katten :) heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is een werk zeg jouw borduurwerk! Maar het is wel leuk om het steeds terug te zien.
    En wat een prachtige nieuwe kat hebben jullie erbij!
    Ik houd het maar bij mijn ene eigenwijze Abessijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zeg, dat je er weer aan kon werken lekker buiten
    Had ik ook met me zwarte werkjes, alleeen buiten lukte het redelijk goed
    Fijne paasdagen
    groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your stitched cats are wonderful. And your real cat looks fantastic.
    Greetings Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met je borduurwerk! Mooi. Leuke siamees.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi borduurwerk, veel borduur plezier. Mooie siamees.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 't wordt mooier en mooier! veel borduurplezier :-) !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Your cats are very beautiful.
    Beautiful new cat.

    Greetings, Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om je Menagerie weer te zien. Het lijkt me ook best moeilijk te zien op zwarte Aïda stof. Ik hoop dat dit jaar de zon vaak mag schijnen, zodat je misschien dit werkje af krijgt..?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dus bij jou thuis is het nu meer Wild Menagerie... Maar wat lijkt het me moeilijk met die zwarte achtergrond te werken... Ziet er wel heel mooi uit, hopelijk zijn er dit jaar weer vele mooie dagen zodat je weer een flink stuk op kunt schieten! Of zelfs af kunt maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat een schitterend werk, wat komt dit geheel mooi uit op die zwarte stof, super gedaan!
    Groetjes, amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Das ist ja ein Wahnsinns-Projekt - aber sieht jetzt schon wunderschön aus. Ich bin auf deine Fortschritte gespannt.
    Liebe Grüße und schöne Ostern,
    Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. schitterend, blij dat je deze weer te voorschijn gehaald hebt :-) En James zit daar wel goed hé, hoog en droog? Komt wel goed tussen hem en de anderen ,is altijd beetje zoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  14. You are so beautiful! I live yours is beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtig werkje en kat! Hele mooie en sierlijke beestjes he..
    Ik wens je alvast een heel fijn paasweekend.

    Liefs Michelle
    PS: Door een fout is de verlenging van mijn domeinnaam niet gelukt.
    Hierdoor blog ik tijdelijk weer verder op www.kersenbloesems.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Heel erg bedankt om een berichtje na te laten.