zondag 11 mei 2014

Topje af!


Mijn eerste topje is af!
Nadat ik fout gemeten had bij m'n grote blokken (ik was de naadtoeslag vergeten).
Hé, beginnersfoutjes ;-)

Heb ik er een blokjesrand rond gezet.
Zelf vind ik het best geslaagd moet ik zeggen!

Deze week tussenvulling halen en dan kan hij gedubbeld en gequilt worden.
Alleen, weet ik niet zo goed hoe ik hem zal quilten.

Aanvankelijk dacht ik een hartje in free motion quilting in het midden van de roze blokjes te zetten.
Maar ik weet het niet zo goed.
Eigenlijk durf ik niet.

Maar gewoon in de naden quilten, lijkt me ook maar saai.
Ik zoek iets, waarmee ik toch mét transport een mooi patroon kan maken.
Suggesties, zijn altijd welkom!

11 opmerkingen:

  1. Oh, ik dacht even aan een ander soort topje..hahaha...heel mooi geworden hoor! Helaas kan ik je geen advies geven..van quilten weet ik echt helemaal niets!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The Top looks great.

    Greetings, Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is ie mooi! En extra leuk door die blokjesrand! Quilten is not my cup of tea helaas, maar je vindt er vast een oplossing voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk geworden met dat randje er om heen. Het is bijna een geluk bij een ongeluk dat je de naadtoeslag vergeten had en dit randje erbij verzon. Het maakt het erg leuk! Ik ben bijna klaar met quilten. Maar de mijne was makkelijk, want ik heb geen tussenvulling, omdat het een kussen wordt, dus dat quilt wat makkelijker. Ik ben benieuwd hoe je hem gaat quilten. Is dit niks voor je: http://www.lincolnhousequilts.com/images/simplequilting.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liebe Tania,
    dein Top sieht Klasse aus, und den Rand hast du prima dazu angepasst.
    lg, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WOW!! This looks fabulous already!! Don't say you're a beginner, it looks perfect!!! I LOVE IT!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is erg leuk Tania, het hartjes idee vind ik wel heel erg leuk. Je kunt dat hartje eerst tekenen rond een hartje van karton en dan over het lijntje naaien, gewoon langzaam met transport, dan moet je het quiltje draaien. Of je probeert free motion. Dat laatste is een kwestie van doen. Eerst even op een proeflapje proberen over een lijntje te stikken, zodat je gevoel krijgt voor de snelheid van hand en voet samen.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel erg bedankt om een berichtje na te laten.