zondag 8 februari 2015

Even helemaal gehad


Zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben, wordt er hier de laatste tijd niet veel meer gehandwerkt.
Sinds nieuwjaar hebben de Belgische spoorwegen hun treinreizen compleet hervormd.
Met gevolg, dat alles nog meer in de soep loopt dan voordien.
 Voor mij is de oplossing om 's ochtends een trein 40 minuten vroeger te nemen.

Dat wil dus ook zeggen, vroeger opstaan.
Door mijn ochtendritueel ook aan te passen, heb ik voldoende om maar 15 minuten vroeger te moeten opstaan. Waar ik vroeger rustig wakker werd, douchte, met het gezin ontbeet in alle rust.
Is het nu wel snel opstaan, douchen, alleen eten en weg.

Ik moet dus 'maar' 15 minuten vroeger opstaan, dat valt wel mee zou je denken.
Maar nee hoor, ik ben echt geen ochtend mens. Dat kwartier lijkt wel een uur.
'S avonds ben ik zo moe, dat de zin in handwerken echt wel volkomen ontbreekt.
Daarbij komt nog dat we sinds enige tijd Netflix hebben.
Waar er vroeger toch niks te beleven viel op TV, staan nu honderden spannende afleveringen van 'Breaking Bad', 'Prison Break' en andere series te wachten.
De keuze is dan snel gemaakt om lekker in de zetel te kruipen.

Tot vorige donderdagavond.
Had ik echt tijd en energie om nog eens naald en draad vast te pakken.
Vol goeie moed begon ik aan de stoel van Cloë haar vriendje.
Maar ojeee!
Het stukje dat jullie zien van de stoel, heb ik zeker 1,5 uur over gedaan!
Het horizontale stuk heb ik zeker 3 keer moeten uittrekken.
Telkens was er wel iets mis en eerlijk gezegd, nu is het nog niet 100% ok, er staat nog één kruisje verkeerd.
Maar ik had het toen wel helemaal gehad en heb alles opgeborgen en toch maar Netflix weer opgezet.

13 opmerkingen:

  1. Als handwerkster begin je wel weer aan het borduurwerk, even laten rusten. Geniet maar even van een spannende serie.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een ellende die treinen.. Dacht ik dat ze er in Nederland wat van konden, maar ook bij jullie dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel vervelend, zo met die treinen. En om te handwerken moet je toch echt nog een beetje fit zijn. Voorlopig dus maar even uitrusten bij Netflix.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja ik heb ook weer zo een periode dat het niet zo goed vlot en als vrijwilligster in het dienstencentrum waar ik woon komt er meer en meer op mij af zo dat ik s'avonds ook pompaf voor de T.V val

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, vervelend die treinen. En alleen handwerken als je er zin in heb. Een goede serie werkt ook onwijs ontspannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh balen van die treinen, ik vind het ook heerlijk om lekker in zetel een film te kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Man hat nicht immer Lust zu sticken.
    Einen guten Film zu schauen ist auch eine sehr schöne Entspannung.

    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het blijft natuurlijk wel een hobby, zelf borduur ik ook alleen maar in het weekend. Sterkte met treinen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach ja, soms heb je even andere prioriteiten he..ik weet daar op dit moment alles van..;) Geeft niks, er komt vast wel weer een periode waarin het wel weer gaat lukken om wat steekjes te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, bah! Vervelend en je bent ook helemaal uit je ritme.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Not nice!! Don't worry, it's not only trains... I found myself take 1 hour by car to go from work to home .... whereas it usually take only 10 mns!!! Silly traffic, I would have been better walking :P
    Have a break & go back to your stitching when you feel better x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Not so good for you that you had to change your morning routine because of that new train schedule. I hope you will soon get used to it so that it will be easirer for you.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat vervelend dat je het hele "lekker-rustig-aan-in-de-morgen" om hebt moeten gooien naar snel-snel-snel! En dan kan ik me best voorstellen dat je 's avonds geen puf meer hebt om iets anders te doen dan heerlijk voor de tv hangen. Hebben we niet allemaal van die crea-dipjes? En dan heb je een keer zin, lukt het voor geen meter... Doe rustig aan, komt allemaal vanzelf weer terug (zeker als de dagen langer worden, wat heb ik er een hekel aan in het donker weg te gaan en in het donker weer thuis te komen)!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel erg bedankt om een berichtje na te laten.