maandag 9 maart 2015

50 tinten paars deken


Het is eventjes geleden, dat ik nog een update heb gegeven van mijn 50 tinten paars deken.
Niet dat ik er niet meer aan werkte, maar ik vind het niet echt boeiend om elke week op mijn blog te zetten "weer tien granny's erbij".
Maar zo was het wel, langzaam maar zeker groeide mijn stapel granny's.
Elke dag minimum één of twee lapjes tijdens mijn treinreizen naar en van het werk.

Het werd zo stilletjesaan tijd om al die lapjes samen te haken tot één deken.
Eerst dacht ik om alle lapjes kriskras door elkaar aan elkaar te haken.
Maar 20 x 20 lapjes, kriskras door elkaar, vond ik een beetje van het goeie te veel.


Dan had ik het idee om ze in blokken van 9 aan elkaar te zetten.
Maar dat vond ik dan weer te saai.


Uiteindelijk heb ik een patroon uitgewerkt, dat het midden houdt tussen de twee :



En een eerste begin is gemaakt.


17 opmerkingen:

  1. Wow, je hebt er echt al veel! Wordt een mooie deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deine Decke wird wunderschön, die Farben passen sehr gut zusammen.
    Liebe Grüße, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It looks fantastic. I like your idea to set the granny squares.

    Greetings Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een moed om zoveel lapjes te haken! En wat een doorzettingsvermogen heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Absolutely great colours and a very interesting way to put them togehter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie lapjes allemaal..met gave kleurtjes!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat zijn er al veel.. veel haakplezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat zijn er al veel.. veel haakplezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gaaf ontwerp, wat zal het er mooi uit gaan zien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super mooi, nog veel plezier bij het maken/haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Al die kleurtjes samen zien er toch heel mooi uit.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt er al erg veel en wat is dit mooi samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Huge progress, thanks for sharing them! I love those granny squares :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie vordering al, zoveeel lapjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel erg bedankt om een berichtje na te laten.