zaterdag 11 april 2015

Hoe zit dat hier?


Hoe zit dat hier? Zullen sommigen onder jullie denken.
De updates op deze blog zijn eerder schaars.

Wel, daar is één goede rede toe : de tijd om te handwerken is tegenwoordig ook eerder schaars.
In juli verhuizen we. Ons nieuwe huis moet dus worden klaargestoomd.
Als je dan weet, dat ons nieuwe huis een uur rijden is van ons huidige huis en we dus al vlug 2 uur kwijt zijn aan reistijd alleen, snap je het plaatje wel.

Het nieuwe huis heeft uiteraard nood aan nieuwe kleurtjes.
Gisteren ben ik naar de stoffenwinkel gereden om paarse gordijnstof te kopen.
Het is de eerste keer dat ik zelf gordijnen ga maken!
Mijn eerste naald heeft het in de eerste 20 cm al begeven, dus dat beloofd....

Mijn jongste zoon wil graag een kamer in het Minecraft thema.
Dus ook daar werden stofjes voor uitgezocht : groen, groener, groenst.
Het moet een quilt worden zoals deze :


Allé, hup, ik begin er maar weer aan, geen tijd te verliezen achter het klavier!
Maak er allemaal een prettig weekend van en geniet van het mooie weer.


13 opmerkingen:

  1. Verhuizen is altijd erg veel werk. Je zal blij zijn als het straks achter de rug is. Veel succes met gordijnen maken En met verhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, als we van tijd tot tijd wat van je kunnen lezen is het toch goed? Ik probeer iedere maandag een blogje te plaatsen. Heel veel sterkte met de verhuizing!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel succes toegewenst Tania met alles..en ben heel benieuwd hoe alles wordt!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wens jullie veel geluk in jullie nieuwe huis en ook veel handwerk plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel succes en plezier met het klussen aan jullie nieuwe huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In verhuizen gaat veel tijd zitten!
    Ik heb ook niet altijd tijd om te borduren en bloggen.
    Ik wens je veel succes met verhuizen en ik blijf je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je moet maar denken, start als het huis helemaal naar mijn zin is is er weer (denk ik) tijd om in alle rust de rest te doen. Eerst maar lekker je nieuwe huis maken naar jullie smaak. Nog wel even een vraagje, ik heb nog nooit een quilt gemaakt maar nu ik die van minecraft zie (jaja ook hier 2 ahum verslaafden...) hoe maak je nu zoiets?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Marietje,
      Als je nog nooit een quilt hebt gemaakt, is dat zeker niet zo even 1,2,3 uit te leggen.
      Gelukkig is zo'n minecraft quilt niet de moeilijkste omdat je eigenlijk allemaal vierkante lapjes aan elkaar naait.
      Misschien kan je best starten met op You tube wat filmpjes te zoeken?
      Ik weer niet van waar je bent, maar zelf heb ik workshops gevolgd mij Jasmine : http://www.jasminesquilts.be/
      Op haar site vind je ook wel wat info en tips.
      Met haar basiscursus, ken je al genoeg om zo een minecraft quilt te maken.
      Veel succes ermee!
      Groetjes, Tania

      Verwijderen
    2. Super, dank je wel voor je antwoord. Ga maar eens even op you tube gluren.

      Verwijderen
  8. Heel veel succes met je verhuizing. Dat vreet inderdaad tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei, das een hele drukke tijd... Vorig jaar rond dezelfde tijd zijn wij ook verhuisd, en ook 1 uurtje verderop. Je hebt in ieder geval een aantal projecten voor de boeg, knap hoor gordijnen maken! Ikzelf ben meer van de kant-en-klare versies, stukje korter en voilà. Ook je quilt gaat een gaaf project worden, wat een leuk thema, zo stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh my, there is a lot of work preparing your move and preparing the new house. That will keep you busy for a while. But making curtains and quilts are also crafts. That quilt for your son will be gorgeous.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel erg bedankt om een berichtje na te laten.